Myliu keliones
62 Peržiūros

Trys savaitės Vietname. Pasiruošimas kelionei.

Trys savaitės Vietname. Pasiruošimas kelionei.

Vietnamą nusižiūrėję buvome jau prieš kelis metus, nes jau tada daug kas ten buvo apsilankęs ir jau tada girdėjome gerų atsiliepimų apie šią šalį. Kai apsisprendėme šių metų atostogas praleisti Vietname, susidarė toks jausmas, kad praktiškai visi jame arba jau buvo, arba netrukus ruošiasi vykti. Tiesą sakant, apsidžiaugėme, nes buvo labai paprasta rasti informacijos pasiruošimui. Savo kelionės įspūdžiais dalinamės ir mes, nes šalis verta dėmesio, keliauti ten paprasta ir, bent kol  kas, gana pigu.

Kada keliauti

Kalbant apie Vietnamą, vienareikšmiško atsakymo nėra, kadangi šalis yra apie 3000 Km ilgio, driekiasi palei jūrą, tad skirtinguose regionuose, skirtingu metu yra lietaus arba nelietaus sezonas, taip pat skiriasi ir temperatūrų svyravimai. Mes labiau rišomės prie savo atostogų datos ir kelionei pasirinkome spalio pabaigą – lapkričio vidurį. Vietnamo Šiaurėje jau buvo praėjęs lietaus sezonas, bet kalnuose vakare tikrai jautėsi vėsuma, nes artėjo mūsų žiemos mėnesiai, kai ir ten atvėsta, o kalnuose sausio mėn. gali pasitaikyti ir sniego. Vidurinėje dalyje turėjo būti lietinga, tad joje rinkomės tik Hoi An (kurio praleisti na niekaip negalėjome ir vėliau tuo labai džiaugėmės), o pietuose taip pat jau buvo nebelietinga ir gerokai karščiau (pvz. sostinėje Ho Chi Min buvo laaabai karšta). Planuojant kelionę į Vietnamą, rekomenduočiau išsityrinėti regionus atskirai ir, priklausomai nuo to, ką labiausiai norite aplankyti, rinktis kelionės datą.

Skrydžio bilietai

Juos pirkome maždaug prieš 5 mėn. iki kelionės. Skrydžių kompaniją pasirinkome Aeroflotą, nes yra tekę skristi ne kartą ilgus atstumus, kokybė gera, be to, gera buvo ir kaina bei skrydžių laikai (palyginus su Turkish airlines, sutaupėme 1 d. keliavimui ir apie 300 eur  už kiekvieną bilietą. Man asmeniškai, Turkish airlines ir Aeroflot kokybės prasme yra labai panašios). Už 580 eur/žm. Įsigijome bilietus skrydžiui Vilnius – Maskva – Hanojus, o atgal Ho Či Minas – Maskva – Vilnius.

Viza

Labai apsidžiaugėme, kai nuogirdas apie e-vizą patvirtino ir keli įrašai internete. Pasirodo, nuo 2019 kovo mėn. Lietuva yra įtraukta į sąrašą šalių, kurios gali gauti Vietnamo vizą 30 d. laikotarpiui paprasčiausiai užpildžius formą internetu. Iki tol, reikėdavo gauti iškvietimo laišką (jis kainuodavo apie 30 USD), tada, atvykus į Vietnamą, su tuo laišku oro uoste pildyti dokumentus vizai gauti (taip pat 30 d.). Nuo šiol, viskas yra paprasčiau, nes galima užsipildyti formą ir gauti e-vizą per kelias darbo dienas paspaudus šią nuorodą. Turėdami e-vizą, ne tik sutaupysite (nebereikės mokėti už iškvietimo laišką), bet ir greičiau praeisite migracijos eilę (atvyke į oro uostą, einate tiesiai prie išėjimo pro migraciją).20191111_172218-min.jpg

20191111_160649-min.jpg

Viešbučiai

Jau ne kartą esame praktikavę viešbučius užsakyti tik pirmosioms ir paskutinėms nakvynėms, o kelionės eigoje juos rezervuoti likus dienai ar kelioms iki atvykimo į konkrečią vietą. Juk visko kelionėje gali atsitiki, keičiasi planai, norai. Tai ypač pasiteisina Pietryčių Azijoje, nes viešbučiai ten nėra brangūs, tad net ir likus kelioms dienoms, galima rasti gerų vietų, kur apsistoti. Viešbučius rezervavome per Agoda programėlę, nes joje ir daugiau viešbučių bei nakvynės namų pasirinkimo, ir kainos mažesnės, nei  tų pačių viešbučių Booking.com‘e. Vidutiniškai kambarys nakčiai su pusryčiais dviems asmenims kainuodavo apie 15 Eur šiaurėje, apie 15-25 Eur centrinėje dalyje, o poilsiui pasirinkome Phu Quock salą ir ten viešbučiui skyrėme apie 65 eur/naktį (buvo verta 100 proc. J).

Skiepai

Privalomų skiepų nėra, tačiau rekomenduojami nuo Hepatito A ir B, Stabligės, Vidurių Šiltinės (tikėtina, kad yra ir daugiau, tik mes to nežinojome). Plačiau galima pasidomėti URM svetainėje. Mes esame pasiskiepiję nuo Hepatito A ir B, Stabligės, tačiau neturime nuo vidurių šiltinės. Kadangi skiepai galioja 10 metų, mano asmenine nuomone, šiuos verta turėti, jei dar kada kur teks keliauti, nes niekada negali žinoti, kas gali įkąsti, ko netyčia užvalgysi ar pan.

Pinigai

Vežėmės tik Eurus, Revolut bei kito banko kortelę (visda turime kelias korteles, pvz. Kad būtų Visa ir Mastercard). Apie 30 proc. planuoto kelionės biudžeto vežėmės grynaisiais, likusią dalį planavome grynintis vietoje. Eur pasikeisti pavyko praktškai visur (gal tik vienoje vietoje Cat Ba nenorėjo keisti, būtų keitę tik USD). Kelis kartus atsiskaitėme kortele, dar kelis kartus gryninomės bankomatuose. Tiesa, buvo bankomatų, kurie nepriėmė Revolut, o priėmė kito banko kortelę, tad mano nuomone, turėti bent dvi korteles visose ilgesnėse kelionėse labai pasiteisina (ir tai jau ne pirmas kartas).

Internetas

SIM korteles su internetu  įsigijome oro uoste, ėmėme skirtingų operatorių vien dėl išskaidymo (kalnuose tai pasiteisino, nes kai kuriais etapais veikė geriau vienas arba kitas operatorius). SIM kortelėje buvo 90 GB interneto, galiojo 30 d., kainavo 15 USD. Kita kortelė su  mažiau GB  kainavo 8 USD, galiojo 30 d. Apskritai, Vietname interneto ryšys visur buvo tikrai geras, tad planuoti kelionę eigoję tai labai padėjo.

moto-min.jpg

Transportas

Tikriausiai nesumeluosime pasakę, kad išbandėme visas transporto rūšis – dviračiai, motoroleriai, naktiniai autobusai, traukiniai, VIP bei  paprasti autobusai, pėstute ir tai ne pabaiga!

Motorolerius nuomavomės šiaurėje, kai važiavome Ha Giang ratu, tarpautinio vairuotojo pažymėjimo neturime, bet jo niekas ir neprašė. Taip pat, reikia pasidžiaugti, kad niekas ir nestabdė ar neatsitiko koks autoįvykis (tada būtų kėblu dėl draudimo, nes jis negaliotų). Žinau, kad šiuo metu tarptautinius vairuotojo pažymėjimus išduoda Regitra, tad ateičiai pasidomėčiau tam, kad ramiai važinėtume ir paprasčiausiai laikytumės šalies įstatymų.

Kitais atvejais, transporto bilietus įsigydavome arba per viešbučius, arba miesteliuose gatvėse. Įsigyti autobusų bilietus galima ir internetu, šią svetainę dažnai naudojau planuodama maršrutą prieš išvykstant, nes tada labai aiškiai galėjau susidėlioti, kur geriau važiuoti naktiniu transportu, kur apskritai gali reikėti kelių jungčių, kiek sugaiši laiko. Mano asmenine nuomone, mums vis dėlto pasiteisino tai, kad autobusų ar traukinio bilietų nepirkome internetu iš anksto.  Perkant per viešbučius, dažnai galėdavai nurodyti paėmimo vietą būtent tą viešbutį, tad nereikėdavo važiuoti pvz. į stotį. Taip pat buvo atveju, kai internete net nemačiau tokio pervežimo, o viešbutyje pamačiau, štai pvz.: iš Ha Giango į Cat Ba maniau, kad reikės važiuoti su persėdimu ir atskirai keltis keltu, bet viešbutyje pamačiau, kad galimas ir tiesioginis autobusas, kuris veža iki pat salos, taip pat ir keliasi keltu). Kelis kartus pirkome ir vidinius skrydžius, juos stengėmės užsakyti bent kelias dienas iki skrydžio (vieno skrydžio kaina būdavo apie 30-50 eur. Skrydžių ieškojome ir juos pirkome Skyscanner svetainėje.

Apskritai, transporto kokybė Vietname mums patiko, taip pat ir išvystytas tinklas. Tai labai palengvino kelionės planavimą būnant vietoje, suteikė daug laisvės, galėjome rinktis pagal biudžetą – ar imti privatų pervežimą, ar važiuoti traukiniais bei autobusais.

Bendri įspūdžiai

Nors Vietnamas nėra ta šalis, kuri paliko paaatį didžiausią įspūdį, bet apskritai – jis mums patiko. Patiko dėl savo įvairumo (yra ir kalnų, ir paplūdimių, ir miestų, ir istorijos, ir skanaus maisto), dėl paprastumo keliauti ir, būsime atviri, gera buvo tai, kad keliauti buvo pigu. Iš viso su tarptautiniais skrydžio bilietais išleidome 3200 eur už 2 žmonių atostogas 3 savaites. Nesame nei manjakiškai taupūs, nei didelės prabangos mėgėjai. Valgydavome ir naktiniuose turguose (ir tai būdavo labai skanūs atradimai!), ir kavinėse bei restoranuose, o apsistodavome ir svečių namuose (pvz. Šiaurėje kartais net nebūdavo viešbučių), ir viešbučiuose (stengdavomės kuo arčiau centro).

received_713203009194456_2-min.jpg

Noplan

Noplan

Kartais pats geriausias planas - neplanuoti. Kelionių aprašymai ir patarimai keliaujant Balyje, Java, Gili, Nusa Penida ir kitose Indonezijos salose.

Tapkite mūsų draugais Facebook’e ir sekite kelionių istorijas