Myliu keliones
2 711 Peržiūros

Malta. Ką aplankyti per 7 dienas. Mūsų maršrutas

Malta mūsų kelionių planuose atsirado nutarus bent šiek tiek įsileisti šilumos į rudenišką kasdienybę. Turėjome savaitę laiko, tad norėjosi kuo trumpesnio skrydžio ir kad būtų lankomų vietų įvairovė. Pradėjus ieškoti, Malta, ką aplankyti, visų pirma perskaitėme kolegų keliautojų aprašymus, taip pat pasidomėjome ir įvairiausiais “TOP lankomų vietų” rinkiniais. Susižymėję savo norimas lankyti vietas, įsigijome skrydžių bilietus ir nekantriai laukėme kelionės.

Dalinamės mūsų aplankytų vietų sąrašu ir kaip jos susidėliojo 7 dienų maršrute.

Mūsų nuomone, Malta spalį yra puikus pasirinkimas. Keliavome spalio viduryje. Dieną temperatūra būdavo apie 24-25 laipsnius, kartais būdavo vėjuota. Vakarais atvėsdavo, norėjosi uždarų batų, švarkelio. Vandens temperatūra buvo apie 22 laipsnius, maudynėms puikai tiko. Skridome su Ryanair rankiniu pačiu mažiausiu nemokamu bagažu 🙂

1 Diena. Atvykimas 19:30 val. į Maltos oro uostą

Apsistojime Sliema rajone, netoli Sliema ferries. Kadangi planavome keliauti po salą, mums labai pasiteisino ši lokacija – netoliese buvo autobusų stotelė, iki kitų stotelių su kitais maršrutais netoli. Taip pat netoliese ir keltai tiek į Valetą, tiek į įvairias ekskursijas. Keliavome viešuoju Maltos transportu. Apsistojome Azur Hotel by ST Hotels, kuris mūsų poreikiams puikiai tiko. Kaip visada, dalį pinigų grynais atgavome užsakydami viešbutį, pasinaudojant Bonusway nuolaida

2 Diena. Mdina – Rabat – Clay hills

Šios dienos maršrutą įkvėpė kolegės keliautojos įrašas. Pirmoji stotelė – senoji Maltos sostinė Mdina. Ji nedidelė, gana greitai apeinama pėstute. Toliau pėstute patraukėme į Rabat miestą, kur aplankėme St.Pauls katakombas. Dar pavaikščiojome po Rabat gatveles ir įsėdę į autobusą, pajudėjome link Clay hills. Išlipome Riviera stotelėje ir nusileidome į Riviera paplūdimį. Jis nedidelis, šalia yra kavinė, kurioje papietavome. Toliau patraukėme vaikščioti po iškyšulį šalia Clay hills, nuėjome beveik iki Gnejna paplūdimio. Clay hills buvo vieną tų vietų, kuri Maltoje patiko labiausiai

3 Diena. Gozo sala

Malta yra salynas, tad būnai norėjome aplankyti ir mažąsias salas. Į Gozo salą keliavome viešuoju autobusu iki kelto salos šiaurėje, kėlėmės keltu ir saloje važinėjome viešuoju transportu (galioja Maltos transporto kortelė). Nebuvome pasidomėje, kad iš Valetos yra tiesioginis greitasis keltas į Gozo, juo grįžome atgal ir taip sutaupėme laiko.

Gozo saloje su persėdimu Viktorijoje (salos sostinė) nuvykome iki Inland sea. Šalia jos yra restoranas, jame ir pietavome. Po to vaikščiojome po apylinkes.

Kadangi užtruko keliavimas po salą dėl autobusų laukimo, taip pat ilgai laukėme pietų,  pasivaikščioti po Viktoriją nebespėjome.

Grįžimui atgal išsikvietėme Bolt taksi, kuris nuvežė tiesiai prie greitojo kelto į Valetą. Tokiu būdu sutaupėme mažiausiai 2 val.

Vėliau sužinojome, kad iš Sliema ferries yra dienos išvyka į Gozo salą, saloje vežioja autobusas. Tikėtina, tokiu būdu keliaujama greičiau ir pamatoma daugiau.

4 Diena. Marsaxlokk kaimelis ir St.Peters pool

Šią dieną suplanavome kaimelį būtent todėl, kad buvo sekmadienis ir čia vyksta žuvies turgus. Norėjome pamatyti, kaip viskas atrodo ir gal papietauti viename iš restoranėlių pakrantėje. Atvykę pamatėme turgų palei visą pakrantę, tačiau tik gana nedidelė jo dalis buvo žuvies turgus, visa likusi – paprastas įvairių daiktų turgus, kuriame tiesiog daug žmonių. Nusprendėme ilgai nevaikščioti ir grįžti į miestelį po pietų, kai turgus baigsis ir viskas nurimas.

Pėstute patraukėme į St.Peters pool ir po maždaug 30 min. buvome vietoje. Atvykome labai laiku, nes dar nebuvo žmonių ir radome puikią vietą poilsiui. Praleidę paplūdimyje apie 3 val., žvejų laiveliu grįžome į miestelį.

Plaukti laiveliu galima ir į abi puses, bet mes norėjome pasivaikščioti. Daug kas minėjo, kad prieš porą metų, laiveliai į St. Peters pool neplukdė, gali būti, kad dabar plukdė, nes buvo sekmadienis ir daugiausia turistų.

Kai grįžome, miestelyje turgus jau buvo pasibaigęs, prekeiviai pakavosi daiktus, o mes radome jaukų restoranėlį, kuriame turėjome savo vėlyvuosius pietus.

5 Diena. Comino sala ir Blue Lagoon

Į Comino salą vykom su ekskursiniu laivu, kuris išvyksta iš Sliema ferries (netoli mūsų viešbučio) ir plukdo į Blue Lagoon, pakeliui trumpam užsukdamas keliose gražiose vietose. Visų pirma, maždaug valandai sustojome Crystal Lagoon, kur galėjome maudytis iš laivo. Po to laivas nuplukdė į Blue Lagoon, kur prisišvartavo prie kranto ir mes turėjome apie 3-4 val. poilsiui.

Pasivaikščiojome pėstute iki Crystal Lagoon ir dar pakako laiko maudynėms.

Būtent dėl pasivaikščiojimo ir atsivėrusių vaizdų, ši dienos išvyka paliko puikų įspūdį.

6 Diena. Veleta

Į Valetą kėlėmis keltu iš Sliema ferries. Jis plukdo kas pusvalandį, o pati kelionė trunka apie 5 min., labai patogu, bilietas perkamas vietoje prieš plaukimą

Valetoje aplankėme miesto vartus, gatveles, įėjome į St. John’s katedrą, taip pat į 16 a. privačiai valdomą namą Casa Rocca Piccola, kuris atviras ir turistams. Taip pat aplankėme ir Upper bei Lower Barakka Gardens, nuo jų atsiveria puikūs vaizdai į tris miestus.

Valetai skyrėme visą dieną, nors ji yra gana kompaktiškai ir esame girdėję, kad ją derina su trim miestais (mūsų 8 diena).

Džiaugiamės, kad šios dienos nesuplanavome intensyvios, tad turėjome laiko mėgautis vaizdais, pasiklysti gatvelėse ir ramiai vaikščioti po šį jaukų miestą.

7 Diena. Papajaus kaimas ir Golden bay beach

Kadangi Malta džiugino puikiu oru, norėjosi šią dieną skirti poilsiui. Pirmoji stotelė – Papajaus kaimas, buvo labai smalsu pamatyti tą vaizdą iš interneto. Kaip ir daugelis, Papajaus kaimą apžiūrėjome iš viršaus, nuo apžvalgos taško. Į vidų eiti neplanavome, tad patraukėme link Għadira paplūdimo. Atėję supratome, kad dėl stiproko rytų vėjo bus nelabai šilta, bet to buvo daug žolių ant kranto ir vandenyje, o smėlis labiau priminė pilką žemę. Spontaniškai pakeitę planą, per 15 min. tiesioginiu autobusu atsidūrėme Golden bay beach. Vėją ten užstojo uolos, žolių nebuvo, smėlis daug gražesnis. Ten išsinuomavome gultus ir praleidome beveik 5 val. Paplūdimyje yra kavinė, tvarkingi lauko wc, galimas paviršinis nardymas, yra ir kitų vandens pramogų. Gal kurią kitą dieną, jei vėjas būtų kitos krypties, šiame paplūdimyje irgi būtų kitaip, bet mūsų atveju, labai džiaugėmės pradinio plano pakeitimu.

8 Diena. Trys miestai – Birgu, Cospicua, Senglea. Skrydis namo

Kadangi mūsų skrydis tik 19:30, nusprendėme turimą pusdienį skirti trims miestams. Iš Sliema autobusu nuvykome iki Valetos pagrindinės stoties, tada pėstute nuėjome iki prieplaukos ir iš jos – maža valtele persikėlėme iki Birgu, t.y. pirmojo miestelio. Visi trys miestai yra susijungę į vieną, daug kalnuotų gatvelių, įlanka, tad vaikščiojimui laiko reikia skirti. Apžiūrėti Veletos panoramos nuėjome iki Singlea iškyšulio.

Džiaugiamės, kad neapjungėme šios dienos su Valeta, nes būtų tikrai intensyvi diena, o pasivaikščioti ramiai jaukiomis gatvelėmis visada norisi neskubant.

Iš Singlea centro autobusu grįžome į Valetą, ten papietavome ir vėl autobusu nuvažiavome į oro uostą.

Diena prieš skrydį buvo puikiai išnaudota ir net nesitikėjo, kad vakare jau būsime Lietuvoje.

19:30 Skrydis namo.

Savaitė pralėkė greitai, bet jausmas toks, kad buvome ilgai. Malta mums tikrai patiko – dėl savo įvairovės tiek gamtos vaizdų, tiek istorijos prasme. Džiaugiamės dar ir tuo, kad keliavome spalio viduryje, kai Malta priminė “lietuvišką vasarą” – ne per karšta turistauti, bet pakankamai šilta ir maudynėms.

Mūsų įspūdžiai keliaujant:

• Keliauti autobusu mums buvo patogu, tačiau norint aplankyti daugiau vakarinės salos dalies objektų, dėl persėdimų būtume užtrukę.
  • Reikia mojuoti, norint, kad autobusas sustotų stotelėje. Autobusai Maltoje kartais vėluoja, o jei yra pilni, nestoja paimti naujų keleivių. Jei galėdavome, vengdavome persėdimų ir geriau paeidavome porą stotelių, kad įliptume į tiesioginį autobusą.
  • 7 dienų autobuso bilietas kainavo 21 Eur/asm. Jį įsigijome atvykę į oro uostą, tai yra viena iš šio bilieto pardavimo vietų.
  • Labai dažnai restoranuose ir kavinėse maisto tekdavo palaukti, tą irgi verta turėti mintyje, planuojant laiką.
  • Nelankėme daug paplūdimių, bet susidarė įspūdis, kad smėlėtų nedaug. Daugiausia uolos.
  • Apsistojome Azur Hotel by ST Hotels, kuris mūsų poreikiams puikiai tiko. Kaip visada, dalį pinigų grynais atgavome užsakydami viešbutį, pasinaudojant Bonusway nuolaida.