Myliu keliones
968 Peržiūros

Kėdainiai per 1 dieną. Ką aplankyti, kur pavalgyti ir ką įsigyti lauktuvių

Prisipažinsime, Kėdainius atradome gana vėlai, o tiek buvome apie juos girdėję. Bet, geriau vėliau, nei niekada. Tai miestas, kurį tikrai verta aplankyti ir tą daryti ne tik pravažiuojant ar užsukant porai valandų, bet skiriant bent vieną pilną dieną. Daug istorijos, jaukios gatvelės, o ką jau kalbėti apie įvairius skanumynus, kuriuos galite paragauti ar įsigyti lauktuvių. Tad, ką gi aplankyti, kur pavalgyti ir ką įsigyti lauktuvių Kėdainiuose?

Didžiosios Rinkos aikštė, rotušės kiemelis ir senamiesčio gatvelės

Atvykę į Kėdainius, pažintį pradėjome nuo Didžiosios Rinkos aikštės. Kažkada ši 16 a. suformuota aikštė buvo pagrindinė turgavietė, kurioje nuo 17 a. atsirado daugiau pastatų. Tereikia apsisukti ratu ir pamatysite stiklių namus, burmistro Jurgio Andersono namą, Rotušę, Evangelikų reformatų bažnyčią. Beje, ar žinote, kad Kėdainių rotušė yra viena iš trijų Lietuvoje esančių rotušių? Kitos dvi yra Vilniuje ir Kaune. Anksčiau rotušėje buvo įrengtas kalėjimas, patalpa budeliui, pirmajame aukšte buvo laikomi ilgio ir saiko matai, antrajame aukšte – magistrato ir teismo salė. Šiandien čia įkurtas Civilinės metrikacijos skyrius ir Kėdainių turizmo bei verslo informacijos centras. Į rotušę neužsukome, tačiau apsilankėme jos kiemelyje, kur yra 19 a. pr. rokoko stiliaus saulės laikrodis.

Toliau keliavome po Kėdainių senamiestį. Maloniai nustebino jaukios gatvelės, įdomi architektūra ir kiek daug išlikę istorijos. Po pirmojo apsilankymo, vienareikšmiškai nutarėme, kad Kėdainius būtų labai įdomu lankyti su vietiniu gidu. Atvykus antrąjį kartą, labai džiaugėmės gido istorijomis. Kiek daug visko Kėdainiuose vyko, kiek įdomių detalių išgirdome ir supratome, kad šis, iš pirmo žvilgsnio nedidelis miestas, pasirodo kažkada buvo nemažas kultūrinis ir prekybinis Lietuvos centras. Didžioji, Džiazo, Senoji – tai tik kelios iš 29 istorinių Kėdainių gatvelių. Paklaidžiokite ir atraskite jas savo akimis.

Bažnyčios, cerkvė, singagoga

Kėdainiuose rasite ne tik gražų senamiestį, bet ir įvairių religijų maldos namų. Tai tik dar kartą patvirtina, kokia marga ir įvairiatautė bendruomenė čia gyveno.

Visų, žinoma, neaplankėme, bet užsukome į Evangelikų reformatų bažnyčią, kurios rūsyje yra kunigaikščių Radvilų šeimos mauzoliejus – tai 2001 m. atkurta ir sutvarkyta 17 a. Lietuvos didžiosios kunigaikštystės didikų kapavietė Lietuvoje. Labai džiaugiamės, kad šią bažnyčią, o ypač mauzoliejų lankėme su gidu. Būtent jis detaliai papasakojo, kaip ši vieta buvo suniokota Sovietiniais laikais ir kiek daug pastangų prireikė atkurti bent dalį anksčiau buvusio palikimo. Beje, ant sienos pamatysite užrašą kelių šimtų metų senumo lietuvių kalba, pabandykite paskaityti 🙂

Dar viena bažnyčia, kurią pirmąjį kartą apžiūrėjome tik iš išorės, o šį kartą ir užsukome – Šv. Juozapo bažnyčia. Nesame labai išskirtiniai bažnyčių lankytojai, bet kartas nuo karto, ypač mažesniuose miesteliuose, smalsu užsukti į vidų ir apžiūrėti. Kaip ir daugelis Lietuvos bažnyčių, Sovietiniais laikais Šv. Juozapo bažnyčia taip pat buvo paversta sandėliu, tačiau 1991 m. restauruota ir grąžinta tikintiesiems. Užsukite į vidų ir pasigrožėkite jos jaukumu, medine architektūra ir nuo 18 d. II pusės išlikusiomis detalėmis.

Užsukome ir į vidų

Tikime, kad Kėdainiai tikrai paliks įspūdį apžiūrint miestą net ir iš išorės, bet labai džiugu, kad kai kuriuos pastatus (ne tik bažnyčias) pavyko aplankyti ir bent trumpam užsukant į vidų.

Bevaikščiojant po senamiestį, gidas spontaniškai nusuko į vieną gatvelę ir mes staiga atsidūrėme pastate, pilname paauglių. Ne iš karto susivokėme, kad tai, pasirodo, mokykla, kurioje šiuo metu mokosi moksleiviai. Ji vadinasi Kėdainių Šviesioji gimnazija. Pamaniau, oho, norėčiau ir aš čia mokytis. Gimnazijos grožis – jos vidiniame kiemelyje, vos įėjus pro vartus. Tiesa, gimnazija nėra vienas iš lankomų objektų, mums pasisekė, kad ekskursija vyko darbo dieną ir ji buvo atidaryta, tuo metu kaip tik buvo pertrauka. Galbūt, tyrinėdami miestą savarankiškai, bent pro tarpelį galėsite pasmalsausi ir pasigrožėti gimnazijos vidiniu kiemeliu ir jūs?  : )

Privati tarpukario laikotarpio odontologijos eks­pozicija adresu Radvilų g. 41. Tai nėra muziejus ar vieta, kuri atvira visą laiką ar turi nustatytas darbo valandas, tad norint apsilankyti, vizitą reikėtų derinti iš anksto. Ši ekspozicija susijusi su keturių vienos šeimos odontologų veikla, kuriai pradžią davė gydytoja odontologė Vincenta Petrauskaitė. Jos vardu ir yra pavadintas kabinetas, kuriame yra ekspozicija. 1936 metais gydytojai buvo suteiktas sertifikatas, leidžiantis užsiimti odontologijos praktika, ir savo darbą ji pradėjo Kėdainiuose. Tais pačiais metais buvo įsigyta ir kabineto įranga, kuri išsaugota iki šių dienų su gana nedideliais pokyčiais. Šioje ekspozicijoje pamatysite įrangą, kuri tais laikais buvo moderni, pvz.: kėdė su hidrauliniu keltuvu, atlošas nugarai ir galvai, kurie yra reguliuojami, taip pat porankiai pagal paciento stambumą. Susitarti dėl vizito reikėtų telefonu +37068774254.

Kėdainiai. Kur pavalgyti

Kėdainiuose išbandėme porą vietų, tad jomis ir pasidalinsime. Jos tikrai nėra vienintelės, bet kai kurių jose gaminamų patiekalų, tikėtina, kitur ir nerasite 🙂

“Grėjaus namas” buvo pirmosios viešnagės Kėdainiuose pietų vieta. Šį restoraną pasirinkome neatsitiktinai. Sužinojome, kad juose galima paragauti agurkų ledų. Tai būtent šio restorano autorinis desertas, kuris labai suintrigavo. Agurkai ir ledai? Hm… Patiko, žinoma, ir pietų maistas bei visa aplinka, o ledai padarė išties didelį įspūdį. Ir pateikimas, ir skonis – tikrai verta užsukti ir paragauti.

Kavinę “Raganė” aplankėme antrojo vizito Kėdainiuose meniu, nes ją rekomendavo dėl ypatingai didelio asortimento vietoje gaminamų virtinukų. Ji nėra Kėdainių centre, tad galima apsilankymą planuoti prieš ar po Kėdainiu lankymo, bet, žinoma, galima įterpti ir pietų metu. Ar verta važiuoti specialiai? Tikrai taip, jei norite išbandyti virtinius pvz. su šamo įdaru, su tarkuotomis bulvėmis (tomis, iš kurių gaminami cepelinai) arba su bulvėmis ir mėtomis, ar antiena su spanguolėmis. Tai ne tik skanūs pietus, tai visa patirtis degustuojant ir atrandant naujus skonius! Ši kavinė veikia jau 30 metų, nemaža kolektyvo dalis dirba nuo pat pradžių, o paragauti kavinėje galite ne tik virtinių, bet ir kitų įvairių skanių su meile paruoštų patiekalų.

Ką parsivežti lauktuvių

Neretas Kėdainius asocijuoja su agurkais. Mes ne išimtis. Nors vietiniai sako, kad tai tikrai nėra vienintelis šį miestą apibūdinantis dalykas, tačiau būtent Kėdainiuose galite įsigyti įvairiausių įdomių lauktuvių iš agurkų (ir  ne tik).

Parduotuvė “Gurkė” yra viena iš vietų, kur galite įsigyti agurkų džemo (jį labai skanu užtepti ant varškės sūrio); liofilizuotų agurkų, užlietų pieniniu šokoladu (beje, labai skanus ir maloniai nustebinęs desertas, puiki netradicinė lauktuvė net tiek lietuviams draugams, bet ir užsieniečiams); agurkų skonio ledinukų bei dar daug kitų įvairiausių labai įdomių ir netradicinių lauktuvių. Kita parduotuvėlė, kurioje taip pat galite įsigyti lauktuvių iš Kėdainių, yra Didžiojoje gatvėje ir vadinasi “Ragauk”.

Labai džiaugiamės atradę Kėdainius. Tai nedidelis plotu miestas, kuriame telpa daug istorijos, tad apsilankę pasijutome taip, lyg būtume apžiūrėję į Vilnių ar Kauną panašų didmiestį. Rekomenduojame ir jums, jei ieškote idėjų 1 dienos išvykoms Lietuvoje.

Objektų apžiūra organizuota ir įgyvendinta bendradarbiaujant su nacionaline turizmo skatinimo agentūra “Keliauk Lietuvoje”

Daugiau informacijos apie Kėdainių lankytinas vietas rasite Kėdainių turizmo informacijos centro svetainėje, joje taip pat rasite ir Kėdainių gidų kontaktus