Myliu keliones
110 Peržiūros

Motoroleriu po Ha Giang apylinkes šiaurės Vietname (4 dienos/3 naktys)

Motoroleriu po Ha Giang apylinkes šiaurės Vietname (4 dienos/3 naktys)

Tikriausiai ne vienas, apsilankęs Vietname, šalies šiaurinę dalį išskirs kaip tą, kuriai laiko skirti būtina jo negailint. Visiškai tam pritariu, nes taip jau natūraliai susidėliojo, kad net pusę kelionės laiko praleidome Vietnamo šiaurėje. Labai tuo džiaugiuosi, o dar labiau tuo, kad nepatingėjome nuvykti į mažiau turistų lankomą Ha Giangą, iš kurio motoroleriais leidomės į nuostabių vaizdų ir tam tikrų nuotykių kupiną 4 dienų išvyką. Dalinuosi mūsų maršrutu bei patarimais ir jei tik turite laiko bei noro, bent kažkiek patirties vairuoti motorolerį, tikiu, kad ir jus šis marštutas nepaliktų abejingais.

Į Ha Giangą atvykome iš Hanojaus dieniniu VIP autobusu ir apie 14 val. jau buvome viešbutyje (šis autobusas turi mažiau vietų ir turėtų greičiau atvažiuoti, bet iš tikrųjų juda panašiu greičiu, kaip ir didieji, tik kad jame patogiau). Tą dieną turėjome susiorganizuoti motorolerių nuomą bei susidėlioti maršrutą. Tiesa, maršrutą jau buvau panaršiusi internete, taip pat buvo keliavę ir mūsų keli pažįstami, tad maždaug įsivaizdavimą turėjome. Internete galima rasti įvairių maršrutų nuo 3 iki 6 ir daugiau dienų, bet populiariausias ir optimaliausias yra 4 dienos/3 naktys.  Nors motorolerius nuomavo ir šalia mūsų viešbučio, internete radome itin gerus atsiliepimus turintį QT Motorbikes nuomos punktą. Pasiskambinau jiems, maloniai nustebau, kai pasisiūlė atvžiuoti iki viešbučio ir mus automobiliu paimti (viešbutis nuo jų buvo apie 2 km, Grab vairuotojų ten nelabai buvo) ir dar labiau apsidžiaugiau, kai pasakė, kad motorolerius nemokamai duos net ir šiandien. Kadangi vairuoti galime abu, ėmėme atskirus pusiauautomatinius 125 cc galingumo motorolerius (ir tai buvo labai geras sprendimas tiek patogumo, tiek saugumo prasme).  QT Motorbikes vyrukai mus pakonsultavo dėl vairavimo ir net sudarė 4 dienų maršrutą, kurį vėliau važiuojant buvo itin patogu turėti (galėjome planuoti dienos atstumus, žinojome, ką verta aplankyti, taip pat miestelius nakvynėms ir net rekomenduojamus viešbučius ar nakvynės namus). Tą pačią dieną prisijaukinę motorolerius, pavažinėjome po miestą, susiruošėme tik toms 4 dienos reikalingus daiktus, o visą kitą sutarėme, kad pasaugotų viešbutis (tai yra normali praktika Pietryčių Azijoje ir net nebūtina vėl tame viešbutyje nakvoti grįžus po kelionės).

Mūsų kelionės planas atrodė štai taip:

1 Diena – Ha Giang – Du Gia

2 Diena – Du Gia – Dong Van

3 Diena – Dong Ban – Tam Son

4 Diena  – Tam Son – Ha Giang

Kaip viskas susidėliojo, skaitykite aprašymus padieniui:

1 Dienos planas – Ha Giang – Du Gia

Nuvažiuotas atstumas ~115 km

Laikas vairuojant ~4 val.

Paliko įspūdį – Bac Sum serpantinai, Heaven’s Gate (Quan Ba), keliukas pėstute iki Lung Khuy Cave.

Atsikėlėme, papusryčiavome, pritvirtinome kurpinę su keturių dienų daiktais prie motorolerio, užsipylėme kuro ir iš miestelio pajudėjome apie 9:30 val. Tuo metu to nežinojome, bet reikėjo išvažiuoti anksčiau, tą ir darėme kitas dienas. Nors pirmasis objektas turėjo būti dar negreitai, bet vaizdai žavėti pradėjo vos išvažiavus iš miestelio. Pavažiavę nepilną valandą, kalnų serpantinais pradėjome kilti į viršų ir už kiekvieno posūkio atsiverdavo vis gražesnė bei didesnius tolius aprėpianti panaroma (Bac Sum serpantinai). Ir kaip susilaikysi nesustojus, kaip nefotografuosi, nepaisanto to, kad jokios nuotraukos neperteiks vaizdų didybės! Toliau mūsų laukė sustojimas kavos Quan Ba ​​Heaven Gate arba kitaip Dangaus vartuose. Šios vietos nepravažiuosite, nes jau iš toliau matosi keliautojų susibūrimas, kurie kas geria kavą, kas fotografuojasi, o kas grožisi vėl kitokia panorama. Pasigrožėję panorama bei išgėrę mūsų pamėgtos vietnamietiškos kavos, pajudėjome link pietų vietos netoliese buvusiame miestelyje Tam Son (beje, ją, kaip pietų vietą mums irgi pažymėjo QT Motorbikes ir tai buvo labai patogu, nes nereikėjo sukti galvos, ar bus koks miestelis su kavinėmis). Miestelis nedidelis, bet jo pagrindinėje gatveje viena šalia kitos išsidėstę nemažai kavinių, kurių savininkai tik ir kviečia pravažiuojančius sustoti. Papietavę ir pailsėję, patraukėme link dar vieno objekto Lung Khuy Cave. Šie urvai mūsų maršrute buvo pažymėti grįžimo dieną (nes paskutinės dienos dalis maršruto sutampa su pirmosios, t.y. maždaug nuo Dangaus vartų), bet kadangi pietaudami susipažinome bei išsikalbėjome su netyčia sutiktu irgi QT Motorbikes vyruku ir jis patikino, kad šiam objektui laiko turime ir šiandien, nusprendėme nuvykt, nes pakeliui (kaip paaiškėjo vėliau, reikėjo jį pasilikti pabaigai J).  Prisipažinsiu, kartą apsilankius viename iš urvų (o tų jau net ir ne vienas), ateičiai galėčiau juos  praleisti. Ir nors pats urvas man asmeniškai įspūdžio nepaliko (nes nesu urvų mėgėja), kelias iki jo pėstute iš vietinio kaimo buvo puikus. Po urvo mūsų laukė Du Gia miestelis, kuriame ir turėjome nakvoti, tačiau kirtus upę, navigacija mus vedė nebe asfaltuotu keliu ir tai mums pasirodė įtartina. Dar įtartina pasirodė tai, kad staiga nebematėme nei vieno kito keliaujančio, nors prieš tai kelyje vis ką nors sutikdavome. Šiek tiek paabejoję, pasitikslinę su vietiniais, ar tikrai gera kryptis, nusprendėme važiuoti toliau. Pasirodo, krytpis buvo gera, bet kelias nelabai, nes kaip dar vėliau per Google translate „pasitikslinau“ jau su kitais vietiniais, jis toks prastas 3 km. Prastas buvo dėl molingos žemės, kurioje vietomis buvo neišdžiuvęs vanduo, tad motorolerius reikėjo arba kažkokiu būdu stumti, arba labai atsargiai vairuoti, nes jie buvo sunkiai valdomi (jau net nekalbu apie purvų drabstymą…). Pagaliau pravažiavę, rodos, niekada nesibaigsiančią atkarpą, supratome, kad laikas lekia, o iki Du Gia dar yra kelio, nieko nelaukdami judame toliau. Pirmosios dienos planas taip ir liko neįgyvendintas, nes 17 val. praktiškai pilnai sutemus, nusprendėme ieškoti nakvynės artimiausiame kaimelyje ir nebevažiuoti, rodos vos 15-20 km. iki numatyto tikslo, bet vėl serpantinais ir naktį. Net nebežinau, kaip vadinosi tas kaimelis, bet stebuklingasis Google maps mums parodė aplink esančius Homestay, iš kurių radome dar ir tikrai neblogai vertinamą, ten ir patraukėme. Labai apsidžiaugėme, kai ten radome besišypsančius šeiminkus, laisvą kambarį ir vakarienę.received_2455362151387227.jpg

received_408875283140559.jpg

received_740740733107257.jpg

received_996015840733976.jpg

received_2616244698607968~2.jpg

2 dienos planas – kažkur nuo kaimelio Làng Khác iki Dong Van

Nuvažiuotas atstumas ~75 km

Laikas vairuojant ~ 3 val.

Paliko įspūdį – didžiulės ryžių terasos kalnų šlaituose atkarpoje tarp Mau Due ir Meo Vac, Ma Pi Leng apžvalgos aikštelė.

Po prėjusios dienos „pamokos“  anksti kėlęs, nepasigailėsi, antrąją dieną kelyje buvome jau apie 8:30 val. Žinojome, kad šios dienos atkarpa turėjo būti viena gražiausių, tad labai apsidžiaugėme giedru dangumi bei saule, kuri mus lydėjo visą dieną. Patarimas važiuojant šią dieną maršrutu kaip mes (t.y. prieš laikrodžio rodyklę, o daugelis važiuoja pagal laikrodžio rodyklę), Ma Pi Leng apžvalgos aikštelėje būti iki 15 val., nes vėliau besileidžianti saulė pradeda slėptis už kalnų ir dėl jų metamo šešėlio ant upės, vaizdas nebe toks įspūdingas.

Šios dienos maršrutą pavyko įgyvendinti pagal planą ir tuo labai džiaugėmės. Tiesa, planą pakoregavome po pirmosios dienos ir tą dalį nuo Du Gia iki mūsų kaimelio nusprendėme praleisti bei papildomai atgal negrįžti. Kiek teko skaityti internete, atkarpa leidžiantis kalnais link Du Gia, yra irgi itin graži, o netoli miestelio yra kroklys, kuriame galima net ir išsimaudyti keliaujant šiltesniu metų laiku. Vis dėlto po pirmosios dienos supratome, kad laikas kalnuose bėga dar greičiau, nei norėtųsi, tad pasirinkome šiek tiek mažiau objektų, bet ramesnį važiavimą ir pasimėgavimą vaizdais nelekiant.

Miestelį Dong Van pasiekėme dar šviesiu dienos metu, tad galėjome ir jį apžiūrėti, ir ramiai atsipūsti bei pavakarieniauti.

received_2371924636458210~2.jpg

received_713203009194456~2.jpg

received_2383404065121874.jpg

received_3268493033221768~2.jpg

3 dienos planas – Dong Van – Tam Son

Nuvažiuotas atstumas ~100 km

Laikas vairuojant ~4 val.

Paliko įspūdį – pakelės kavinės šeimininko svetingumas.

Šios dienos maršrute vėl turėjome lankomą objektą, iki kurio norint nuvažiuoti, reikės grįžti tuo pačiu keliu atgal, tad važiavimo nusimatė nemažai. Šiandien buvome pasiryžę pamatyti kuo daugiau, todėl kėlėmės dar anksčiau ir kelyje jau buvome kelios minutės po 8 val. Patikrinęs orų prognozes, Aurimas primygtinai siūlė nusipirkti lietpalčius su kelnėmis apsaugai nuo lietaus. Mintyse buvau optimistė (nes juk ir vakar rodė lietų, o va saulė švietė), bet vis dėlto sutikau, nes juk nieko neprarasim. Pirmasis objektas, kuris mūsų laukė, buvo būtent tas, dėl kurio turėjome važiuoti tuo pačiu keliu į vieną pusę ir atgal. Tai buvo apžvalgos bokštas šiauriausiame Vietnamo taške, iš kurio matosi Kinija. Kelionė iki jo ir atgal, užlipant ir į patį bokštą, į kurį nuvažiuoti reikia pro vietinį turgų, prie šios dienos maršruto pridėjo papildomas 2 val. Iš vakaro buvau paskaičiuosi apie šią vietą ir ne viename šaltinyje radau atsiliepimus, kad pati vieta nėra kažkuo įspūdinga, daugelis ją net praleidžia. Apsilankiusi ten, galiu paantrinti atsiliepimams, kad vaizdų prasme nieko ypatingo nepamatėme. Įspūdžiai dviprasmiški – viena vertus gal ir įdomu po kelionės žinoti, kad aplankei šiauriausią šalies tašką, iš kurio matėsi kita valstybė, bet jei norisi mažiau lėkti ir labiau mėgautis likusios dienos maršruto vaizdais, šiauriausią tašką paaukočiau be jokio gailėjimosi vėliau.

Tik nusileidus iš apžvalgos bokšto pajutome pirmuosius lietaus lašus. Nors vis dar buvau optimistė ir norėjau tiesiog važiuoti toliau, šeštas jausmas viduje pritarė Aurimo norui apsirengti nusipirktus drabužius nuo lietaus dabar. Pavažiavusi apie 10 min., negalėjau atsidžiaugti sprendimu, nes lietus kuo toliau, tuo labiau sparčiai stiprėjo. Žinojome, kad šios dienos atstumai nebus maži, beliko tik judėti į priekį labai daug nedvejojant. Po važiavimo daugiau, nei gerą valandą lietuje, privažiavome kavinę, kurioje nusprendėme papietauti ir pailsėti. Dabar net negalėčiau įvardinti, kurioje vietoje ji buvo, bet ten mus pasitiko vieni paslaugiausių vietnamiečių, kuriuos teko sutikti kelionėje. Sušlapę ir atvėsę kelyje buvome ne vieni, o dar labiau, nei mes sušalusiems vaikinams šeimininkas vidury lauko kavinės net sukūrė laužą pasišildyti ir paskolino savo šiltą striukę (tiesa, vaikinai avėjo šlepetes per pirštą ir buvo su šortais, ups…)!

Nors vienu metu rodėsi, kad lietus rimsta, bet pilki debesys niekur nesiruošė trauktis ir kai pajudėjome toliau, padėtis nepagerėjo. Važiavome dar gerą valandą ir privažiavome Yen Minh miestelį, kuriame pagal planą turėjome pietauti ( o buvo jau apie 15 val.). Jaučiausi tikrai pavargusi ir pakankamai sušlapusi – vienkartinės kelnės vieno karto neatlaikė ir suplyšio, o striukė bei džemperis buvo šlapi nuo rankogalių iki alkūnių, nes lietpalčio rankovės buvo per trumpos… Yen Minh miestelyje gan kategoriškai „pasiūliau“ Aurimui baigti šios dienos kelionę, nes iki tamsos liko gana nedaug laiko, tad geriau šiandien sušilti, pailsėti, nes ryt būtinai turėjome grįžti iki pradinio taško ir spėti į naktinį autobusą, važiuosiantį į Cat ba salą. Agoda programėje suradę vietą nakvynei, labai apsidžiaugėme, kai šeimininkas pasiūlė jungtis prie jo organizuojamos bendros vakarienės, kartu su kitais keliautojais,  nes lietus tą dieną nurimo tik gerokai sutemus.

20191101_103127-min.jpg

received_978250865856206~2.jpg

20191101_111209-min.jpg

20191101_130221-min.jpg

4 dienos planas – Yen Minh – Ha Giang

Nuvažiuotas atstumas ~ 105 km

Laikas vairuojant ~3,5 val.

Paliko įspūdį – kaip vaizdą kalnuose kardinaliai keičia orai.

Po vakarykštės patirties su lietumi, dar iš vakaro sustrategavome, kaip iš dviejų porų vienkartinių drabužių nuo lietaus pasidarysime visokius kelnių bei rankovių prailginimusi ir jau šiandien tikrai nesušlapsime. O dar vakar pas vietnamietę pakelės „garažiuke“ toookias nerealias pirštines nusipirkau – jos guminės, užsimauna iki alkūnių, su jomis šilta ir dar vairuoti patogu! Pasitikslinę orų prognozę, kuri ir šiandien rodė lietų bei šį kartą ja patikėję, vėl susiruošėme į kelią. Ir nors ryte pro viešbučio langus matėsi rūke paskendę nuostabūs kalnai, pradėjus kelionę, jie ir vėl pasislėpė po storais lietaus debesimis.

Ši diena buvo skirta vien kelionei atgal ir planą „įvykdėme“ rekordiškai greitai  – po trijų valandų vairavimo kalnų serpantinais nuolat pilant lietui, su trumpu sustojimu prie Dangaus vartų šiek tiek atsipūsti (4 dienos maršrutas ir turėjo kartotis nuo Dangaus vartų), apie pietus jau buvome Ha Giang‘e. Vėl šlapi visur kur galima, vėl pavargę nuo nuolat veidą badančių lietaus lašų.

Grįžę į Ha Giang‘ą gana anksti, turėjome laiko ir atsipūsti, ir nusiprausti po dušu bei užkąsti prieš naktinę kelionę (nors neturėjome jokio rezervuoto viešbučio nakčiai, už porą eurų mokestį dušu mums leido pasinaudoti to paties tinklo viešbutis, kaip ir motorolerių nuoma). Belaukdami naktinio autobuso, aptarinėjome 4 dienų kelionės įspūdžiais. Šiek tiek gaila, kad ne viską pavyko pamatyti, ką buvome suplanavę, nes tik galime įsivaizduoti, kaip gražu turėjo būti. Kita vertus, abu vienareikšmiškai sutarėme, kad nepaisant pasikeitusių orų, kelionė buvo verta kiekvienos minutės ir kiekvieno nepatogumo, o kad gražiausios jos atkarpos vis dėlto buvo saulėtomis dienomis, belieka tik dėkoti „kelionių Dievams“ 🙂

received_1435638639917535.jpg

received_426059508348049.jpg

received_735825836912797.jpg

received_422615145095311.jpeg

Mūsų atradimai bei patarimai

  • Nuomokitės pusiau automatinius motorolerius, nes bus galingesni į kalnus ir daaaug saugiau stabdys važiuojant nuo kalno;
  • Jei tik mokate, važiuokite atskirais motoroleriais, nes bus ir saugiau, ir mažiau pavargsite;
  • Susiruošę į kelionę, dėl maršruto pasitarkite su motorolerių nuomotojais. Paprastai visi turi to rato žemėlapius ir patars kur geriau važiuoti, kur stoti nakvynei, taip pat žemėlapiuose bus pažymėti miesteliai, kur galėsite užsipilti kuro, visa ši informacija gerokai palengvina kelionės planavimą;
  • Jei tik turite laiko, rinkitės mažiausiai 4 dienų kelionę, keliauti trumpiau yra praktiškai beprasmiška, nes per daug važiuosite, per mažai mėgausitės;
  • Orai kalnuose permainingi, tad būtinai pasidomėkite orų prognozėmis, jas nuolat atnaujinkite ir turėkite kelis drabužių komplektus bei apsaugas nuo lietaus(dėl drėgmės ir centrinio šildymo nebuvimo, drabužiai per naktį gali ir neišdžiūti). Drabužiams nuo lietaus nepagailėkite pinigų, nes tie pigesni iš karto plyšta, tad galų gale sušpalsite;
  • Kalnuose temsta gana anksti (nuo 17 val. labai greitai), tad nepatingėkite atsikelti ir kelyje būti kuo anksčiau (geriausiai jau 8 val. ryte);
  • Kelyje labai nelėkite, kad netektų stabdyti, jei už posūkio staiga pasirodys sunkvežimis, karvių banda, duobė kelyje ar vietiniai žaidžiantys vaikai;
  • Nusiteikite, kad gali būti ir prastų kelio atkarpų.
Noplan

Noplan

Kartais pats geriausias planas - neplanuoti. Kelionių aprašymai ir patarimai keliaujant Balyje, Java, Gili, Nusa Penida ir kitose Indonezijos salose.

Sekite kelionių istorijas mūsų Facebook puslapyje