Myliu keliones
402 Peržiūros

Singapūras – idealus atostogų startas Azijoje

Mano, kaip rimtesnio keliautojo, kelias prasidėjo Singapūre, apie kurį anksčiau buvau girdėjęs tik tiek, kad tai didelis bei modernus miestas-valstybė kažkur Azijoje. O atsitiko taip, jog mano draugė anksčiau gyveno Balyje ir pakvietė mane savo trijų savaičių atostogas praleisti pas ją. Sutikau iš karto, nes jau kurį laiką degiau noru atrasti bei išbandyti kažką naujo. Mano draugė iš karto pasiūlė susitikti bei 3 dienas praleisti Singapūre, kuris gana dažnai yra pradinė stotelė pakeliui į Balį, tad aš net nedvejodamas sutikau su pasiūlymu.

Pasiruošimas

Beveik nieko nežinojau apie Singapūrą, tad pirmiausia pradėjau googlinti apie jį. Naršydamas internete prisiskaičiau apie visokius keistus draudimus, kurių Singapūre labai daug, pvz.: draudimas kramtyti gumą, gerti vandenį ir valgyti metro, spjaudyti viešumoje, palikti nenuleistą tualetą, šiukšlinti ar rukyti gatvėje ir čia tiktai labai maža draudimų dalis. Pabandžiau perskaityti visus draudimus ir juos įsiminti. Už nusižengimus gali grėsti kelių tūkstančių eurų baudos, tad turistai keliaujantys į šį miestą turėtų būti budrūs ir žinoti, nors nuolat policijos baudžiamų turistų nematėme, bet, matyt, įstatymai yra įstatymai, tad geriau jų laikytis. Vietinė valiuta yra Singapūro doleris, kurio vieneto vertė lygi 0,65 Euro. Singapūre yra tropinis klimatas, paprastai dieną temperatūra būna apie 27-30 laipsnių, tad tropikams tinkantys rūbai, kremas, akiniai bei kepurė nuo saulės yra būtini. Lietingasis periodas Singapūre yra rugsėjo-vasario mėnesiais, o sausasis periodas vasario-rugpjūčio mėnesiais, tada mažiausiai lyja. Geriausias metas, kada rekomenduojama aplankyti Singapūrą yra nuo kovo iki rugsėjo mėnesio, nes tada būna mažiausia lietaus ir daugiausia saulės, bet tikrai galima vykti ir kitais mėnesiais, tik tada gali dažniau palyti, bet oras bus tikrai šiltas, nes temperatūra visus mėnesius yra panaši. Aš Singapūre lankiausi rugsėjo 1-4 dienomis, buvo 26-30 laipsnių šilumos ir visiškai nelijo.

Atvykimas

Skrydžio bilietą į Singapūrą iš Lietuvos įsigijau už 450 Eur į abi puses su persėdimu Paryžiuje. Skridau rugpjūčio pabaigoje ir kelionė užtruko 20 valandų su persėdimu Paryžiuje, bet laikas man neprailgo. Iš Paryžiaus išskridau vakare ir skrydis truko 12 valandų, kur didžiąją laiko dalį pramiegojau. Buvo keista kai atsikėlus, papusryčiavus ir lėktuvui nusileidus Singapūre jau buvo po pietų, dėl to reikėjo adaptuotis prie laiko zonų skirtumo. Beje bilietą iš Singapūro į Balį man nupirko draugė internetu Balyje, nes pastebėjome jog jei aš tuos pačius bilietus ir tuo pačiu metu užsakinėju Lietuvoje, tada kažkodėl gaunasi 50 Eur brangiau ir čia turbūt sužaidė bilietų pardavėjų gudrybės parduodant bilietus internete.

Pirmas įspūdis

Kaip ir visur yra rašoma, Singapūro oro uostas yra tikrai įspūdingas, man jis labai patiko dėl interjero, didelių erdvių, parduotuvių, restoranų, o susisiekimas viduje vyksta net traukiniais. Oro uoste nusipirkome 3 dienų turisto pasą už 12 Eur https://thesingaporetouristpass.com.sg/type-of-passes/, su kuriuo gali naudotis bet kokiu viešuoju transportu, bei kurį vėliau grąžinus atgauni 6 Eur. Toliau traukiniu išvykome centro link. Mano dėmesį iš karto patraukė skirtingų tautybių žmonių įvairovė traukinyje. Vadovaudamiesi žemėlapiu ir ženklais buvo lengva susigaudyti į kurią pusę vykti. Viskas aplinkui buvo modernu, švaru ir tvarkinga, žmonės atrodė mandagūs, tad bendra nuotaika buvo puiki.

Apgyvendinimas

Nakvynė Singapūre yra išties brangi, tad sprendėme šią dilemą ieškodami booking.com pigesnio viešbučio arba hostelio kaip galima arčiau centro. Mano manymu mums pasisekė rasti optimaliausią varijantą prie pat Singapūro upės. Už 168 Eur Rezervavome 3 nakvynes hostelyje “5footway.inn Project Boat Quay privačiame triviečiame kambaryje. Mums būsto kaina ir vieta mieste buvo ideali, gal tik vienas minusas jog tualetai ir dušai buvo bendri, bet dėl to nepatyrėme didelių nepatogumų. Tik išėjus iš hostelio, atsidurėme upės pakrantėje su daugybę kavinių bei vietinių parduotuvių. Jei būtume pasirinkę viešbučius, tada nakvynės kaina būtų bent 2 kartus didesnė.

Šioje kelionėje dar kartą pasidžiaugėme, kad jau kurį laiką planuodami kelionę ir užsisakydami viešbučius bookingcom’e ar agoda programėlėje, darome tai pritaikydami papildomą nuolaidą (galima sakyti, virtualią nuolaidų kortelę). Principas labai paprastas:

• išsirenkame ir išsisaugome viešbučius bookingcom’e/agodoje, o kai norime užsakyti, einame ne tiesiogiai, o per nuorodą https://www.bonusway.lt/myliukeliones
  • kadangi einame per juos, bookingas/agoda traktuoja tai kaip nukreipimą iš jį reklamuojančios svetainės, perveda svetainei „bonusą“, o ta svetainė bonusu su mumis dalinasi grynųjų pinigų forma;
  • viskas veikia ir per mob., tel., o online galima matyti savo balansą;
  • pinigų išėmimą darome, kai sukaupiame 10 eur;
  • beje, einant būtent per nuorodą https://www.bonusway.lt/myliukeliones, bus papildomas 3 eur bonusas pirmam pirkiniui/užsakymui.

Transportas

Singapūras su daugiau nei 5 milijonais vietinių gyventojų yra didžiulis miestas ir jame transporto sistema yra viena pažangiausių bei efektyviausių pasaulyje. Pagrindinis susisiekimo transportas yra traukiniai, kurie didžiojoje miesto dalyje važinėja po žeme. Yra ir autobusų, kurie važinėja tarp autobusų stočių, esančių skirtinguose miesto rajonuose, bet jais nesinaudojome. Turistams labiausiai apsimoka pirkti vienadienius turisto bilietus, su kuriuo neribotai gali važinėti traukiniais už 5 eur per dieną.

Aplankytos vietos

1 diena

Valčių prieplauka. Kadangi pirmą dieną į Singapūrą atvykome tik po pietų, tad tos dienos planas buvo kažkur pavakarieniauti. Tik išėjus iš mūsų hostelio mes atsidūrėme Singapūro upės krantinėje, kur yra daugybe visokių restoranų, barų ir kaviniu. Šia krantine iš abiejų pusių gali pasivaikščioti ir pasigrožėti miesto vaizdais, o vakare su gatvės šviesomis vaizdas dar gražesnis. Kai kur yra laivų prieplaukos, kur gali už 15 Eur gali užsisakyti kruizą.

Kinų kvartalas.  Pirmą kelionės vakarą vykome į kinų kvartalą pavalgyti tradicinių patiekalų. Aš labai norėjau paragauti autentiško gatvės maisto. Kvartalas vakare labai aktyvus, paprastai būna labai daug turistų bei vietinių, nes pavalgyti galima nuo 3 Eur. Čia atvykęs tikrai pajusi Kinijojos dvasią. Labiausiai verta ten vykti vakare, nes gatvių vaizdai su šviesomis atrodo dar įspūdingiau.

2 diena

Sentosa sala. Tai yra sala šalia Singapūro, kurioje mes praleidome visą dieną. Tai puiki vieta visai šeimai, kurioje yra daugybe pramogų ir lankytinų vietų, tokių kaip vandens parkai, paplūdymiai, Universal studija, golfo aikštynai, akvariumai ir kiti. Ši vieta taip pat yra labai mėgstama turistų. Į Sentosa salą galima nusigauti miesto traukiniu arba ant lynų kabančiais keltuvais, panašiai kaip slidinėjimo kurortuose.

Gardens by the Bay. Apie šį sodą, esantį šalia garsiojo viešbučio Marina Bay Sands, turbūt daugelis yra girdėjęs dėl jo šviesų ir muzikos šou, kuris vyksta kiekvieną vakarą ir trunka apie 15 minučių kelis kartus. Įėjimas yra nemokamas, nebent jei nori pasivaikščioti kabančiais ant medžių tiltais, tada bilietas kainuoja apie 15 Eur. Šią vietą aplankyti verta tiek dieną, tiek vakare, vaizdas tikrai įspūdingas, be to – nieko nekainuoja.

3 diena

Singapūro botanikos sodas. Norintiems truputi daugiau gamtos, ši vieta labai patiks. Jame pamatysite daugybę įvairių augalų, bei gyvūnų. Vienoje vietoje sutikome pėsčiųjų taką kertantį varaną, kuris buvo gal kokio 1,5 metro ilgio. Pradžioje pasimetėme, bet pastebėję jog aplinkui žmonės nekreipia į jį didelio dėmesio, mes taip pat nepanikavome ir jį praleidome.

Arabų kvartalas. Į šį kvartalą taip pat vykome pavalgyti, šį kartą valgėme restorane. Ten radome daug mečečių, kavinių ir restoranų. Vienintelis dalykas, kuris galbūt kiek įkyrėjo, tai restoranų darbuotojai, kurie aktyviai kviesdavo pas juos pavalgyti (ne veltui kvartalas arabų :)). Šiame kvartale buvome po pietų, tad žmonių buvo kiek mažiau ir buvo ramiau.

Merlion parkas. Merlion iš tiesų yra 8 metrų aukščio mitinės būtybės statula su liūto galva ir žuvies uodega, kuri yra nacionalinė Singapūro ikona. Singapūras iš malajų kalbos išvertus reiškia liūto miestą. Tai yra viena iš labiausiai lankomiausių Singapūro vietų ir miesto orientyras, prie kurio nuolat fotografuojasi turistai. Ši statula stovi upės pakrantėje ir jam iš burnos trykšta vanduo, tad iš tolo atrodo kaip fontanas. Tai puiki vieta prisėsti, pailsėti ir pasigrožėti miesto vaizdais. Nežinau kodėl teritorija aplinkui yra pavadinta parku, nes iš tiesų čia kalba eina tik apie statulą.

Maistas

Maistas Singapūre yra labai įvairus ir skanus. Norint pavalgyti pigiau, rekomenduojame apsilankyti Kinų, Indų arba Arabų kvartaluose ir paragauti gatvės maisto arba apsilankyti “Food courts” vietose, kur po vienu stogu būna daug visokių vietinių kavinių ir restoranų. O jei valgysite restoranuose, tada bus žymiai brangiau. Alkoholiniai gėrimai Singapūre yra brangūs, pvz. alaus butelis parduotuvėje kainuoja 3 eurus, o restorane arba bare 10 eur.

Išlaidos 1 dienai

• Apgyvendinimas – 56 Eur
  • Pietūs/vakarienė gatvės restorane vienam žmogui – 3-7 Eur
  • Transportas vienam žmogui – 5 Eur.
  • Kitos išlaidos vienam žmogui – 15 eur

Patarimai

Norint aplankyti lankomiausias vietas Singapūre pakanka 3 pilnų dienų, nors miestas yra be galo gražus ir didelis, ilgiau ten pasilikti vargu ar verta. Idealiausia Singapūrą pasirinkti kaip tarpinę stotelę vykstant į kurią nors kitą šalį Pietryčių Azijoje, pvz. Balį. Jei norite išsinuomoti pigesnį būstą, jo pradėkite ieškoti kaip galima anksčiau, kadangi viename iš brangiausių pasaulio miestų pigesnio busto nuomos paklausa yra labai didelė. Visoje šalyje naudojami elektros lizdai yra G tipo, tad vykstant į Singapūrą būtinai reikės įsigyti specialų keitiklį, kad galėtumėte įkrauti telefono bateriją.

Apibendrinimas

Singapūras yra įspūdingas miestas dėl skirtingų kultūrų jame, unikalaus vietinio maisto, dangoraižių, prekybos centrų, tvarkingų gatvių ir nuostabių miesto bei jo apylinkių vaizdų. Kasmet čia apsilanko daugiau turistų, nei jame yra gyventojų. Nors šiame miste gyventi brangu, bet apsistoti kelioms dienoms galima gana nebrangiai, prieš tai viską gerai suplanavus, t.y. kur gyvensite, ką valgysite ir kur lankysitės. O pamatyti čia tikrai yra ką.